ФОРВАРД-АВТО

Офіційний дилер
HONDA в Одесі
(048) 734 33 33
Тест драйв
Запчастини
Зворотній зв'язок

Історія HONDA

Історія HONDA
Honda - компанія, заснована в 1946 році японським інженером-винахідником та автогонщиком Соічіро Хонда (Soichiro Honda), який народився в 1906 році. Компанія в її нинішньому вигляді і з усією своєю більш ніж 50-річною історією існує завдяки його зухвалому, винахідливому та нестандартному способу мислення та поведінки. Народився в бідній сім'ї Хонда, не закінчивши школу, вже у 16 ​​років вступив учнем до авторемонтної майстерні в Токіо. Рання прихильність до автотранспорту була обумовлена ​​професією його батька - коваля, який займався ремонтом велосипедів і прищепив синові навички вирішення технічних проблем. У 1928 році, накопичивши достатньо грошей, він повернувся до рідного міста в провінції Хамаматсу і відкрив там першу ремонтну майстерню. Цього ж року він отримав перший із сотень своїх наступних патентів – за ідею замінити в колесі дерев'яні спиці на металеві. Винаходи Хонди у майбутньому принесли йому славу людини, здатної знаходити прості рішення для складних проблем. В 1938 він винайшов поршневе кільце; виробництвом кілець і займалася заснована ним 1937 року компанія Tokai Seiki Heavy Industry.
 

У 1945 році, після того, як його фабрика серйозно постраждала під час війни та землетрусу, Хонда продає Tokai Seiki компанії Toyota за 450 тисяч ієн. Якось приробивши мотор до свого велосипеда і створивши таким чином мопед, а потім зібравши ще з десяток таких мопедів для своїх друзів, Хонда вирішує всерйоз зайнятися виробництвом подібних машин. В 1946 він заснував компанію під назвою "Інститут технічних досліджень Хонда" (Honda Technical Research Institute), а в 1947 почалося виробництво першого продукту компанії - 2-тактного двигуна A-type об'ємом 50 куб. див. Через рік, в 1948, компанія була перереєстрована і названа відповідно до духу часу - Honda Motor Company - і розпочала розробку та виробництво мотоциклів. Перший мотоцикл компанії, що одержав назву Dream ("мрія") і оснащений двигуном об'ємом 98 куб.см, був випущений у 1949 році. Тоді ж у компанію прийшов працювати Такео Фуджісава - людина, яка по праву вважається другим батьком-засновником компанії. Між ним і Хондою існував поділ обов'язків - Хонда займався технологіями виробництва, Фуджісава - корпоративним управлінням та продажами.
 

У 1950 році відкрилася філія компанії в Токіо; там же була куплена швейна фабрика і перероблена на завод з випуску мотоциклів, на якому почалося виробництво мотоцикла Dream Type D, який в 1951 був замінений на Dream Type E - нову розробку, що розвивала максимальну швидкість в 70 км/год. В 1952 головний офіс Honda перемістився в Токіо, в провінції Сайтама відкрився завод Shirako, з'явився новий двигун Cub Type F об'ємом 50 куб.см і потужністю 1,2 к.с. 1953 - відкрилися ще два заводи, організувався профспілка і була введена система прийняття пропозицій робітників, почалося виробництво Benly J-type. Наступного, 1954 року акції Honda Motor починають продаватися на токійській біржі, стартує продаж скутера Juno K-type та його експорт у США, і завдяки технологічному прориву Honda отримує можливість брати участь у мотоспорті – її команда бере участь у міжнародному мотогонці Sao Paulo у Бразилії та Isle of Man TT у Великій Британії. Соічіро Хонда їде із ознайомчим візитом на Isle of Man та знайомиться з європейською автомобільною промисловістю. У 1955 році компанія стала лідером з випуску мотоциклів у Японії, знищивши величезну кількість конкурентів; Honda взяла участь у перших японських перегонах Motorcycle Endurance Road Race і виграла в класах 350 і 500 куб.см, отримавши до того ж приз за конструкцію. Були випущені нові моделі – Benly JB, Dream SA, Dream SB-type. У 1956 році було розроблено корпоративні принципи, яких компанія дотримується досі. Відкрився сервісний відділ і була введена в дію річна гарантія продукції. У 1957 році на заводі Shirako відкрився центр досліджень і розробок, акції Honda Motor потрапили в першу частину списку на токійській біржі. Команда Honda зайняла перше місце у гонці гонці Mt. Asama Race у класі 350 куб.см. Подальші перемоги Honda у гонках мотоциклів настільки численні, що їх немає сенсу перераховувати. У 1958 році вийшла модель Super Cub, а в 1959 році Honda з виробництва мотоциклів стала найбільшою компанією у світі. Крім цього, у 1959 році було засновано компанію American Honda Motor у США.
 
 
У 1960 році центр досліджень та розробок виділяється в окрему компанію - Honda R&D Co., Ltd., а в 1961 обсяг продажу мотоциклів Honda досягає 100000 на місяць - вперше в цій галузі. Починається виробництво мотоциклів у Тайвані та відкривається представництво в Німеччині – Honda Deutchland GmbH. У 1962 році Honda створила завод із випуску власного виробничого обладнання; для цієї фірми створення власного обладнання має важливе значення. Цей завод став основою компанії Honda Engineering Co., Ltd. Тоді ж відкрилося представництво у Бельгії – для збирання та продажу мотоциклів у Європі; було збудовано спортивний комплекс Suzuka Circuit; було запущено рекламну кампанію під слоганом "Найкращі люди їздять на Хонді" ("You Meet the Nicest People on a Honda"). Ця кампанія коштувала 5 млн. доларів і сприяла популяризації мотоцикла та створенню нового його іміджу - "веселого сімейного автомобіля для середнього класу". Зміцнивши таким чином свої позиції на ринку мотоциклів, Honda вступила на ринок автомобілів, представивши в 1963 свій перший автомобіль - невелику спортивну модель S500. При цьому Соічіро Хонда вкотре виявив свій знаменитий бунтарський характер, проігнорувавши заяви японського міністерства міжнародної торгівлі та промисловості, що Японії не потрібен ще один автовиробник. Крім S500, Honda випустила ще й легку вантажівку T360. На заводі Honda Benelux NV. у Бельгії розпочинається виробництво мотоциклів.
 

У 1964 році Honda вперше заявила про свої плани участі у перегонах Formula-1 і її команда виступила у класі 1500 куб.см на перегонах у Німеччині того ж року. Відкривається система сервісних заводів (S.F.) і по всій Японії розпочинається їхнє будівництво. Тоді ж відкрилося представництво у Франції (Honda France SA), а S500 переміг на 600-кілометрових перегонах у Нюрбургрингу. У провінції Сайтам відкривається завод Sayama, розрахований на масове автомобільне виробництво. Наступний, 1965 рік, став роком першої перемоги Honda у Формулі-1 – у Мехіко, у класі 1500 куб.см Honda виграє Гран-Прі. У Лондоні відкривається Великобританське представництво Honda; починає експортуватися нова модель – S600, яка, як і S500, виграє гонку у Нюрбургрингу; з'являється найкомпактніший і найпотужніший генератор у світі - Honda E300. У 1966 році дебютувала нова модель - компактний N360, почалися продажі та експорт моделі S800, а також був встановлений світовий рекорд - Honda 11 разів поспіль здобула перемогу у Формулі-2. У 1967 році Honda здобула ще одну перемогу у Формулі-1 – у класі 3000 куб.см на Гран-Прі Італії. 1968 став до певної міри ювілейним - у США був випущений мільйонний мотоцикл Honda; у французькому Гран-Прі Формули-1 Honda посіла друге місце; був підписаний договір, за допомогою якого Honda мала намір впровадитися в мотоциклетний ринок Іспанії та Мексики. У 1969 році відкриваються представництва в Канаді та Австралії, у США починається випуск мотоцикла Dream CB-750 Four, а наступного року відкрилися центр розвитку безпеки руху та центр з проведення заходів проти забруднення. Крім цього, було засновано компанію Honda Engineering Co. і розпочався експорт автомобілів до Італії.
 
У 1971 році Honda представила двигун CVCC (Compound Vortex Controlled Combustion), перший з відповідних Акту про чисте повітря 1975 року, а також почала продаж легкового автомобіля Life з водяним охолодженням двигуна. Відкрилося представництво у Бразилії та розпочалося виробництво мотоциклів у Мексиці. Але роком приходу справжньої слави Honda вважають 1972 рік випуску моделі Civic. З цього часу Honda почала завойовувати визнання як виробник компактних, недорогих якісних автомобілів. У 1973 році Соічіро Хонда формально пішов у відставку з поста президента компанії (також пішов у відставку і Таке Фуджісава), але навіть після цього він прагнув особисто випробовувати кожну нову модель. Хонда та Фуджісава стають верховними радниками, а президентом компанії став Кійоші Кавашима. Починається продаж Civic із двигуном CVCC. Технологія CVCC передається Isuzu Motors та Chrysler Corporation згідно з підписаним з Honda Motor контрактом. Також підписується ліцензійна угода з Ford Motor з приводу цієї технології. У комплексі Suzuka Circuit проходить перший національний фестиваль мотоциклів.
 
У 1974 році, коли на Японію обрушилася нафтова криза і автовиробники вирішили скоротити обсяги виробництва, Хонда надійшов зовсім навпаки – подвоїв виробництво та знизив ціни. Він мав рацію - на відміну від, наприклад, Toyota і Nissan, які отримали 40-відсоткове зниження продажів, Honda збільшила продажі на 76 відсотків. Соічіро Хонда того ж 1974 року отримав почесний докторський ступінь у Мічигані. У 1975 році запускається Honda Credit System - система продажу в кредит; в 1976 виходить нова модель - Accord, а загальний випуск Civic перевершив мільйон екземплярів. Civic у 1975 році зайняв перше місце в тестах на економічність, які проводили американське Агентство захисту навколишнього середовища та Федеральна адміністрація енергетики. Для розвитку громадської діяльності було засновано Фонд Honda (Honda Foundation). В 1978 дебютувала модель Prelude, в 1979 - відкрився випробувальний полігон Точиги, а в 1980 Honda увійшла в трійку найбільших японських автовиробників.

У виробництво запускалися нові та нові моделі: у 1980 році – Ballade, у 1981 – Vigor та City. У 1981 році кількість одиниць випущеної силової продукції досягла 5-мільйонної позначки, а акції Honda почали котуватися на лондонській біржі. В 1982 на заводі в Огайо, США, почалося виробництво автомобілів Accord. Мотоцикл Honda XL500R перемагає того ж року на ралі Париж-Дакар, а через рік Honda повертається до Формули-1 – після 15-річної перерви. У цей період болідами Honda керували такі знамениті пілоти, як Алан Прост та Айртон Сенна; компанія шість років поспіль лідирувала в конструкторському та водійському чемпіонатах. Тоді ж, у 1983 році, була представлена ​​модель Ballade Sports CRX, Honda підписала угоду з Austin Rover Group про спільні розробки, президент Кавашима пішов у відставку і президентом став Тадаші Куме. У 1985 році були вперше показані такі моделі, як Life, Integra та Legend. У той же час розвивався і напрямок силової продукції - загальна кількість її одиниць досягла 10 мільйонів. Тривав і розвиток міжнародної мережі. У 1986 році почалася розробка системи 4WS (4-колісного управління), у Канаді почалося виробництво Accord, Honda зайняла три перші місця у ралі Париж-Дакар. Система 4WS вже в 1987 році почала встановлюватися на автомобілі Prelude, Honda стала найшвидшою компанією у світі і оголосила про розробку системи подушок безпеки (SRS). Було вироблено 5-мільйонний Civic. У 1988 році до Японії почали імпортувати зібрані в США Accord Coupe та мотоцикл Gold Wing Touring; у складеному журналом Motor Trend рейтингу найпопулярніших машин три перші позиції зайняли CRX, Civic та Prelude. Журнал Car and Driver назвав Accord однією з 10 найпопулярніших машин у США. З'явилася модель Concerto. Десятиліття 1980-х завершилося чудовою подією - Соічіро Хонда став першим азіатом, вміщеним у Зал автомобільної слави у США. У цей же час Accord став найбільш продаваною моделлю в США, були представлені системи VTEC і TCS.
 
Десятиліття ж 1990-х почалося з дебюту моделі NSX, оснащеної останніми технічними новинками – прямого виклику спортивним автомобілям Ferrari, яка впевнено закріпила Honda на ринку машин класу gran turismo. NSX відразу ж почала продаватися у США. Водночас Honda просувалась у напрямку екологічних розробок – її автомобіль на сонячних батареях під назвою Dream посів друге місце у гонці World Solar Challenge. Кількість мотоциклів, що випускаються на місяць, в 1990 році досягала 3 мільйонів. У 1991 році автор компанії Соічіро Хонда помер. Компанія ж продовжувала свій розвиток - у 1992 році вийшла нова модель - CR-X Del Sol, Civic відзначив свою 20-ту річницю, і цифрою в 20 мільйонів було відзначено відразу випуск мотоцикла Super Cub, загальний обсяг випуску автомобілів в Японії та випуск силової продукції .
 
1993 року Honda знову пішла з Формули-1; автомобіль Dream на сонячних батареях перемагає у гонці World Solar Challenge; у комплексі Suzuka Circuit відкривається Колекційний зал. В 1996 виходять такі моделі, як Logo і Stepwgn, презентується система ATTS (автоматична система розподілу крутного моменту), а також анонсується прототип людиноподібного робота. Надалі Honda все більше і більше просувається в області екологічно чистого автомобілебудування – випускаються автомобілі, що працюють на газі та електриці, покращуються характеристики двигунів, що дозволяють знижувати кількість шкідливих речовин у вихлопних газах. Так, наприклад, у 1996 році виходить Honda EV PLUS – електромобіль, який вже у 1997 році починає здаватися в оренду, розробляються гібридні автомобілі із системою IMA, випускаються двигуни ZLEV з нульовим рівнем викидів. У той самий час сукупне виробництво мотоциклів 1997 року сягає 100 мільйонів.
 

1998 р. - 50-річний ювілей компанії і Honda знову, втретє, оголошує про плани участі у Формулі-1 і в 1999 починає брати участь у перегонах з командою BAR (British American Racing). У 2000 Honda представила публіці робота Asimo . Мета його створення - поява функціонального помічника по дому у недалекому майбутньому. У 2001 році з'явилася нова модель - компактний автомобіль Fit; Accord ще раз став найпродаванішою машиною в США. В даний час Honda - компанія, що динамічно розвивається, випускає легкові автомобілі і мотоцикли, спецтехніку, двигуни, силову продукцію. Технологічні нововведення, які компанія постійно розробляє і вводить в дію, стосуються не тільки автомобілів - це навігаційні системи, будівництво екологічно чистих заводів, дослідження в багатьох інших сферах, участь у різних видах автомобільного спорту. 
 

Зараз компанія має 119 виробничих підприємств у 33 країнах світу, що дозволяє їй щорічно випускати свою продукцію мільйонами одиниць. З виробництва мотоциклів Honda займає перше місце у світі і входить до першої десятки світових виробників автомобілів. При цьому вона залишається однією з небагатьох незалежних автомобільних компаній, яка відмовилася від поширеної серед автовиробників ідеї об'єднання у концерни. Honda має достатній потенціал для того, щоб і надалі зберігати свої позиції у світовому мото- та автомобілебудуванні.

Замовити запчастини
* - Обов'язкові поля
Замовити тестдрайв
* - Обов'язкові поля
Замовити зворотній зв'язок
* - Обов'язкові поля
Підписка на розсилку
* - Обов'язкові поля
Замовити товар
* - Обов'язкові поля